Eskola Agenda 21. 2017-18
Sarrera
Klima
aldaketa aurrez aurre ditugun ingurumen erronka premiazko eta konplexuenetako
bat da, eta, beraz, bere biziko arreta eskatzen du gizarteko eragile ezberdinen
aldetik.
NBEko
Klima Aldaketari buruzko Gobernu arteko panelak (IPPC) argi eta garbi adierazi
du XX. Mendearen erdialdetik gertatutako berokuntzak gizakion jardunak
sortutako berotegi-efektuko gasen igorpenek eragindakoa dela.
Azken
150 urteetan, munduko tenperatura 0,8ÂșC inguru igo da, eta hazten jarraituko
duela aurreikusten da. 2015. urtea orain arte erregistratu den urte beroena
izan dela kontsideratzen da. Aldaketa hauen ondorioak nabariak dira eta hainbat
sektoretan dute eragina, hala nola nekazaritza edo basogintza, energiaren
ekoizpenean, turismoan edo orokorrean azpiegituretan.
Ondorioz,
nazio mailako gobernu ezberdinek hainbat konpromiso hartu dituzte aldaketa honi
aurre egiteko, bi alderdi nagusitan egituratuz: berotegi efektuko gas (BEG)
emisioak murriztu edo arintzea, eta haien efektuetara egokitzea. Biak daude
estuki lotuta eta osagarriak dira.
Hau
guztia kontuan hartuz, eta gaiak duen garrantziaz jabetuz, 2017-18 ikasturtean Tolosaldea
eskualdean Eskola Agenda 21 proiektuaren barnean “Klima aldaketa” gaia landuko dute ikastetxeetan.
Helburuak
Proiektu
honen helburu orokorra izan beharko luke sarreran aipatutako egoera kontuan
hartuz, klima aldaketaren zergatiak eta ondorioak ezagutu, eskualde honetan
aurreikusten diren aldaketak aztertu eta aldaketa hauek ez gertatzeko edo
arintzeko zein ekintza egin daitezken proposatu eta egoera berrira egokitzeko
proposamenetan pentsatu.
Ondoren
helburu zehatzagoak izan daitezkeenak zerrendatzen dira:
·
Eguraldia
eta klimaren arteko ezberdintasuna
·
Egoera
klimatikoak zer diren ezagutu eta konparatu, eta, klimaren garapena ezagutu
·
Klima
aldaketaren kausak eta ondorioak ezagutu, baita hauek arintzeko ekintzak ere
·
Klimaren mekanismo erregulatzaileak ezagutu
·
Datuen bidez, klima
aldaketari dagokionez, zein egoeran
gauden ezagutu
·
Gizakiaren
inpaktua ezagutu
·
Ezagutu klima
aldaketari aurre egiteko dagoeneko dauden estrategia, plan, hitzarmen… munduan,
estatuan, erkidegoan, zein eskualde mailan
·
Bakoitzaren
ekintzak nolakoak diren baloratu eta aldaketa klimatikoan duen eragina aztertu
·
Etorkizuneko
panorama aurreikusi
·
Klima aldaketari
aurre egiteko ekintza plana diseinatu: ikastetxean, eskualdean, herrian, auzoan
eta etxean, familiartean.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina